דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשים רבות סובלות מסתמונת בת-הערובה. מהי תסמונת זו? 

מאת    [ 09/01/2011 ]

מילים במאמר: 744   [ נצפה 2436 פעמים ]

נשים רבות סובלות מסתמונת בת-הערובה. מהי תסמונת זו? / מאת יואב ברנזון

 

 

בת ערובה של יחסים

 

נשים רבות מכניסות את עצמן לסינדרום של בנות ערובה של יחסים. הן בוחרות להיכנס ליחסים שהן רק סובלות מהם מצד אחד, אבל למרות שהדרך לסיום היחסים ולשחרור פתוחה בפניהם - הן בוחרות להישאר ביחסים הפוגעניים והמזיקים ולא לעזוב אותם.

 

אישה שהיא בת ערובה של יחסים חיה בבית הכלא של עצמה. מצד אחד, לא טוב לה והיא סובלת. מצד שני, היא לא מוכנה לעזוב. היא חיה בתוך הקונפליקט הבלתי פתיר הזה, כי היא אינה מוכנה להודות בתבוסה או בטעות שלה.

 

 

 

חוסר מוכנות לעזוב והתמכרות ליחסים

 

אישה שהיא בת ערובה של יחסים היא בדרך כלל אישה מאוד עקשנית ומאוד אגואיסטית שאינה מוכנה להודות שהיא ביצעה טעות ושהגבר בו היא בחרה אינו באמת מתאים לה ואינו באמת טוב לה, למרות שהוא רוצה בו.

 

אישה כזאת תעשה הכל כדי שבן הזוג שלה ישתנה, אבל כשזה לא קורה היא לא תנצל את האפשרות שפתוחה בפניה כל הזמן לעזוב את היחסים ולהשתחרר ממחול השדים בו היא נמצאת אלא היא תישאר - ותמשיך להילחם עד טיפת דמה האחרונה.

  

 

 

הכלא כמנוף להצלחה

 

בת ערובה של יחסים היא אישה שיוצרת לעצמה בראש סוג של כלא פנימי שבו אין ברירה אלא "להצליח". היא עושה זאת כדי לתת את הכל למען ההצלחה והאמונה שלה.

 

היא שמה את עצמה במצב של אין ברירה כדי לתת את הכל, כדי לדעת שהיא עשתה את הכל. היא אינה מוכנה להודות בכישלון, ולכן היא תכלא את עצמה באפשרות אחת - או להצליח ביחסים או להצליח ביחסים, אבל לעולם לא לוותר, כי ויתור נתפס בעיניה כחולשה, כדרך הקלה. סתם כך לעזוב וללכת למישהו מתאים יותר נראה בעיניה כפחדנות וכתבוסה.

 

 

 

למה לא לוותר?

 

הסיבה שנשים שהן בנות ערובה ליחסים לא מוכנות לוותר על יחסים גרועים אינה קשורה באמת באהבה וברגשות, אלא בסוג של דימוי עצמי. נשים כאלה בונות לעצמן דימוי של נשים שתמיד משיגות את מה שהן רוצות ושאין מצב בעולם שיכול למנוע מהן מלהשיג את מה שהן רוצות.

 

כשהן מסמנות גבר מסויים שאותו הן רוצות, גם אם הגבר הזה לא רוצה בהן, גם אם הוא מתעלל בהן, גם אם הוא משקר להן ומנצל אותן, מבחינתן לא נולד האדם או הגבר שיעצור אותן מלהשיג את מה שהן רוצות. הן תהיינה מוכנות לסבול הכל - ובלבד שבסופו של יום הן ישיגו את המטרה שלהן. ויתור נתפס בעיניהן כחולשה וכתבוסתנות והוא מנוגד לחלוטין לדימוי העצמי הדימיוני שהן בנו לעצמן כנשים ללא חת שמוכנות לעשות הכל כדי לנצח ושתמיד מנצחות. 

 

 

וטיפ לסיום: בת ערובה ליחסים אינה בהכרח אוהבת. היא פשוט אינה מוכנה לוותר, להודות בכישלון או להקריב את הרצון שלה בשביל משהו אחר וטוב יותר. היא מאמינה שהיא תמיד משיגה את מה שהיא רוצה, לא משנה מה המחיר, האם הצד השני באמת מעוניין, האם זה טוב לה באמת והאם זה מה שהיא צריכה בחיים. האגו - הוא זה שמניע אותה. הדימוי של אישה שמנצחת בכל מחיר - הוא זה שמזין אותה. ההתמכרות לרצון העיוור שלה - חזקה ממנה.  

 

 

יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום הגמילה מהתמכרויות באמצעות שיטת GET שהיא שיטה חדשה ומהפכנית לגמילה באמצעות נטרול גנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב